Przedstawiam prace, powstałe w trakcie moich studiów. Każda moja animacja jest ściśle związana z utworem, który ilustruje. Muzyka zawsze była dla mnie ogromnym źródłem inspiracji. W niej odnajduję ukryte historie, które chcę Wam opowiedzieć.

Kreowanie opowieści i budowanie nastroju jest dla mnie najważniejsze. Staram się unikać filtrów i gotowych rozwiązań a w ich miejsce szukam własnego języka graficznego.


porNOphonic

Krótka i eksperymentalna animacja ilustrująca utwór Krzyśka Figurskiego. Została wykonana w silniku do gier Unity. Wszystkie sekwencje zostały wyliczone w czasie rzeczywistym. Efekty jak depth of field, motion blur, bloom i film grain pochodzą z Unity.

Eksperyment miał na celu pokazanie ogromnego potencjału silników do gier a przede wszystkim swobody kreacji jaką daje nam rendering w czasie rzeczywistym. Animacja powstała w kilka dni i była prezentowana 19 czerwca 2010 podczas koncertu muzyki elektroakustycznej na dziedzińcu Akademii Muzycznej we Wrocławiu.





Zwiastun Separation

Nieinteraktywna zapowiedź Separation. Animacja została stworzona aby przedstawić w formie krótkiego filmu Interaktywną Przestrzeń Graficzną. Całość została wyliczona w czasie rzeczywistym za pomocą silnika Doom3.





Animacja Separation

Przepełniona smutkiem opowieść o nieuchronnym upływie czasu, który stopniowo odgradza nas od spełnienia marzeń. Realizacja utrzymana jest w konwencji symbolicznej baśni. Inspiracją do tworzenia tego klipu był utwór formacji Spear.

Od strony technicznej jest to renderowany obraz, jednak wszystkie tekstury narysowałem ołówkiem, aby nadać pracy bardziej plastyczny charakter. Animację celowo pozbawiłem płynności. Drgania obrazu korespondują z muzyką. Chciałem aby animacja miała równie przenikliwy charakter, jak muzyka, którą ilustrowałem.

Problemy ze zdrowiem sprawiły, że projekt nie został ukończony. Ale może to właśnie potęguje wymowę mojej pracy? Może mój los powędrował zanikającą ścieżką Separation? Animacja powstała w 2004 roku.





Krótka Historia Czasu

Była to moja pierwsza próba stworzenia ruchu postaci. Lekki, beztroski temat był mi niezbędny aby odpocząć od projektu Aquae Arnemetiae. Mam nadzieje, że Was trochę rozśmieszy. Animacja powstała w 2003 roku.





Aquae Arnemetiae

Mistyczna podróż w nieznane. Inspiracją do powstania tej animacji, była elektroakustyczna muzyka zespołu Cathedra. Jest w tych utworach coś niezwykłego, jakby próba przedstawienia najbardziej pierwotnych emocji. Słuchacz zostaje przeniesiony w świat, w którym czas płynie innym rytmem, gdzie zaciera się granica między jawą a snem. Taki jest też obraz w mojej animacji - nieostry, rozedrgany, nieprzewidywalny.

Myślę, że "Aquae Arnemetiae" wytrzymuje próbę czasu i nadal zmusza widza do refleksji. Choć dziś oceniam pewne rzeczy z zupełnie innej perspektywy, nadal darzę moją pracę ogromnym sentymentem. Animacja powstała w 2002 roku.